Naučna tribina “Ključne kompetencije za budućnost mladih generacija“, predavač prof. dr Aleksandar Baucal

Crnogorska akademija nauka i umjetnosti organizuje

 

N a u č n u   t r i b i n u

na temu

         KLJUČNE KOMPETENCIJE ZA BUDUĆNOST MLADIH GENERACIJA

                 Predavač:  prof. dr ALEKSANDAR BAUCAL

Prof. dr Aleksandar Baucal redovni je profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu, gdje predaje na predmetima iz oblasti razvojne psihologije i psihologije obrazovanja i, kao gostujući profesor, na Univerzitetu u Segedinu i Univerzitetu u Tartuu. Kao gostujući profesor, radio je i na Univerzitetu u Banjaluci, Jean Piaget Archive na Univerzitetu u Ženevi, Univerzitetu u Bolonji, Univerzitetu u Tuluzu, Univerzitetu u Lozani, Univerzitetu u Nojšatelu i Univerzitetu u Geteborgu. U svom istraživačkom radu bavio se sljedećim temama: kako djeca i mladi razvijaju nove kompetencije kroz interakciju sa vršnjacima i sa odraslima; koje karakteristike učenika, nastavnika i škola utiču na obrazovna postignuća učenika; procjena kvaliteta, pravednosti i efikasnosti obrazovnog sistema (nacionalna testiranja i sekundarne analize PISA rezultata); položaj djece iz romske zajednice u obrazovanju i kvalitet njihovog obrazovanja; školsko ocjenjivanje; nastavnička uvjerenja i prakse i njihov uticaj na učenje učenika; motivacija za školsko učenje; anksioznost učenika u vezi sa učenjem matematike; značaj predškolskog obrazovanja za kasnija obrazovna postignuća učenika; analiza ulaganja u predškolsko obrazovanje itd. Do sada je objavio preko 200 naučnih radova, koji su prema servisu Google Scholar citirani 527 puta (h indeks = 12).

Od 2001. do 2004. bio je uključen u reformu obrazovanja u Srbiji, za šta je 2004. dobio Nagradu grada Beograda za doprinos razvoju obrazovanja. Bio je član Veća za obrazovnu reformu, Nacionalnog foruma za obrazovanje za sve (UNESCO) i Centralne komisije za razvoj novog školskog programa zasnovanog na obrazovnim ishodima. U periodu 2002‒2004. bio je osnivač i direktor Centra za evaluaciju (sadašnji Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja). Od 2014. do 2017. godine bio je član Nacionalnog prosvetnog saveta Republike Srbije.

Od 2001. godine radi i kao međunarodni konsultant za više međunarodnih organizacija: UNICEF, European Commission, OEBS, Save the Children, Open Society Institute i Svetska banka. Kao konsultant, bio je angažovan na projektima unapređivanja školskog ocjenjivanja, razvoja eksternih ispita, razvoja nacionalnih testiranja, razvoja nacionalnih kurikuluma, unapređivanja kvaliteta i  pravednosti douniverzitetskog obrazovanja, razvoja kvalitetnog ranog obrazovanja, unapređivanja kvaliteta obrazovanja za učenike koji potiču iz osjetljivih i marginalizovanih grupa, analizi efekata i razvoju obrazovne politike, kreiranju obrazovnih politika zasnovanih na analitičkim saznanjima. U posljednjih 10 godina intenzivno je angažovan na praćenju i unapređivanju pravednosti obrazovanja, a posebno na unapređivanju kvaliteta obrazovanja za romsku djecu, kao jednu od najosjetljivih i najugroženijih grupa djece u Srbiji.

Za glavnog urednika jednog od najstarijih evropskih časopisa European Journal of Psychology of Education izabran je 2015. godine. Trenutno je i član uredništva časopisa „Psihologija”, koji se nalazi na SCI listi. U prethodnom periodu bio je i član Advisory Editor Board-a časopisa European Journal of School Psychology.

 Prof. dr Aleksandar Baucal je član više profesionalnih udruženja u kojima je bio biran da vrši određene funkcije: Jean Piaget Society, International Society for Cultural and Activity Research (ISCAR), Društvo psihologa Srbije (vršio dužnost predsjednika u periodu 2011‒2013. godine) i European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), u okviru koje je izabran 2013. godine za koordinatora SIG 10 mreže, koja se bavi socijalnom interakcijom u učenju i nastavi. Osnivač je i član Društva istraživača u obrazovanju Srbije (DIOS), koje je član evropske mreže sličnih asocijacija (EERA). Zajedno sa kolegama iz 10 zemalja, bio je osnivač evropske mreže studenata doktorskih studija u oblasti sociokulturne psihologije (CuPsyNet).

Godine 2015, zajedno sa kolegama iz 7 drugih zemalja, izabran je od strane EARLI asocijacije za nosioca Centra za inovativna istraživanja u oblasti učenja u trećem dobu. Pored toga, učestvovao je u većem broju međunarodnih i domaćih naučnih projekata, a trenutno je koordinator projekta REP Synergy: Towards improvement of Research capacities essential for teacher Education and Practices in Serbia and Estonia, koji je finansiran od strane Švajcarske fondacije za naučna istraživanja.

 Bio je član programskog odbora većeg broja međunarodnih konferencija (npr. ISCAR 2011, EARLI SIG 10 & 21 2012. i 2014. godine) i domaćih konferencija (npr. Naučnostručni skup psihologa Srbije). Pored učešća na brojnim konferencijama, bio je plenarni predavač na četiri međunarodne konferencije iz oblasti obrazovne i razvojne psihologije.

       

Tribina će se održati u četvrtak, 8. februara 2018. godine, u 11 časova, u sali Crnogorske akademije nauka i umjetnosti, Podgorica, Ul. Rista Stijovića 5.

 

© 2017 CANU - Crnogorska akademija nauka i umjetnosti.
Sva prava zadržana.
Me / En